Viljuškar Linde H35 D, 2009. god.sa tripleks kranom i visinom dizanja 5.9 metara.
Jedan od najznačajnijih dijelova pri tansportu i skladištenju robe su njen utovar i istovar .
Za utovar, istovar i transport robe unutar skladišta najčešće se koriste viljuškari. Služe zatransport većih komadnih tereta, manjih komadnih tereta na paletama i rasutog tereta u sanducima ili korpama. Osnovno obeležje je uređaj u obliku rama za podizanje (slaganje) tereta po visini. Duž rama za podizanje i spuštanje tereta kreće se zahvatni uređaj u obliku viljuške po kojoj je viljuškar i dobio ime.
Prema nosivost viljuškari se dijele na:
1. viljuškari male nosivosti (do 1200kg);
2. viljuškari srednje nosivosti (1200kg– 3200kg);
3. viljuskari srednje teške nosivosti (3,2t
– 8t);
4. Viljuškari teške nosivosti (8t– 50t).
Najveću primjenu u transportu i skladištenju robe i materijala imaju čeoni viljuškari. Oni se sastoje iz šasije sa 3 ili 4 točka. Upravljanje se zbog velikog opterećenja na prednjim točkovima izvodi isključivo zadnjim.
Njegovi osnovni delovi su:
1.ram sa osovinama i pogonskom grupom;
2.uređaj za dizanje;
3.sistem za upravljanje.
Većina proizvođača se odlučuje za dizel motore zbog:
– razloga održavanja,
– veće snage i izdržljivosti motora,
– manjih pogonskih troškova.
Motori na dizel pogon potpuno su, naročito kod većih viljuškara, potpuno izbacili benzinske motore.
Izduvni gasovi kod svih motora SUS tipa u sebi sadrži otrovne gasove te se viljuškari sa SUS pogonom ne smiju koristiti u zatvorenim prostorijama.